2014. május 15., csütörtök

Chbosky: Egy különc srác feljegyzései

Ez a könyv egyszerre volt megrázó, laza, vidám és sírós. Nagyon szerettem. Olyan könnyedén mond ki nagy igazságokat, hogy az elképesztő. 

Charlie különc, és nagyon szerethető figura. Levelet ír egy ismeretlennek, így könnyen meg tudja osztani örömeit bánatait. Magányos, fura srác, aki év elején megismerkedik Sammel és Patrickel, egy testvérpárral. Sam egy gyönyörű, szabadelvű lány, bár idősebb Charlienál, a fiú beleszeret. Nem lesz mégsem szerelmes regény a könyvből, inkább jellemekről, életérzésekről szól ez a történet nélküli, atmoszféra-regény. 

Remek jellemábrázolásokat kapunk, néhány ecsetvonást használt csak az író, és látjuk magunk előtt Charlie nővérét, aki eltűri, hogy a barátja megveri, sőt még fel is néz rá emiatt. A nagyhangú nagyapát, a meleg fiút, aki lebuzizza a fiút, akit szeret, a haverok előtt, vagy a csak saját hangját imádó Mary Elizabethet.

Nagyon tetszett a film, kiemelkedett az utóbbi évek filmterméséből. Így lettem kíváncsi könyvre, és valahogy a kettő adott ki egy teljes élményt. A film erősebb volt az atmoszféra megteremtésben, a könyv pedig a gondolatok, és az érzelmek leírásában.
Külön élmény volt, hogy egyidős vagyok Charlie-val, én is a 90-es évek elején voltam 16 éves, így még jobban átéreztem a korszakot. Élmény volt, mindenkinek meleg szívvel ajánlom!

Nincsenek megjegyzések: